4 دقیقه

خرید کاموا بخاطر پالت‌های رنگی و نوع‌های جذاب به احتمال زیاد علاوه بر کسانی که تمایلی به بافتنی هم ندارند جذاب است. اما ویژگی‌های مختلف و طیف وسیعی که کامواها دارند باعث می‌شود اگر شناخت دقیقی از آن‌ها نداشته باشیم به انتخابی درست جهت بافتنی و خرید کاموا نرسیم. بعد از مطالعه این مقاله قادر خواهید بود انواع مدل کاموا، بهترین مارک کاموا و سایر پارامترها مثل جنس کاموا، بافندگی با کاموا و … را بشناسید و بهترین کاموا را برای خود انتخاب کنید.

احتمالا شما که این صفحه را باز کرده‌اید به دنبال خرید انواع کاموا هستید(اگر نگوییم تنها به دنبال آشنایی با کاموا و نخ هستید) اما نمی‌دانید چه کاموایی تهیه کنید و برای شناخت آن وارد این صفحه شده‌اید. در ابتدا لازم است بگوییم این مقاله توسط تیم مجرب دیجی‌بافت که رسانه تخصصی بافتنی در ایران است نوشته شده است؛ لذا به محتوای این مقاله میتوانید اطمینان کنید.
در این مقاله برای علاقمندان به بافتنی از انواع کاموا صحبت خواهیم کرد اما قبل از بررسی جنس، ضخامت، برندها، متراژ، نوع و کاربرد کامواها بهتر است تعریفی کوتاه از کاموا داشته باشیم.

پیشنهاد دیجی بافت به شما این است : بعد از مطالعه این مقاله برای خرید کاموا به فروشگاه اینترنتی کاموا دیجی‌بافت مراجعه کنید. در دیجی بافت می‌توانید انواع کاموا، ملزومات بافتنی، میل و قلاب، کتاب آموزش بافتنی و … را اینترنتی تهیه کنید.

کاموا چیست؟

کاموا نوعی نخ است که از الیاف‌های طبیعی (مثل پشم، پنبه و …) و الیاف مصنوعی برای بافت با قلاب، میل، ماشین بافندگی و … تولید می‌شود.

خرید اینترنتی کاموا | فروشگاه اینترنتی کاموا و بافتنی دیجی‌بافت

بهترین کاموا | انواع کاموا بافتنی

خرید نخ بافتنی بر اساس:

وارد قسمت ویژگی‌های مختلف کاموا می‌شویم و از منظرهای مختلف، نخ بافتنی را بررسی میکنیم تا شما به انتخابی درست برای خرید انواع کاموا بافتنی برسید. بعد از مطالعه این مقاله قطعا بهترین کاموا را می‌توانید برای خود تشخصی دهید.

1-جنس و متریال کاموا؛ انواع مدل کاموا

جنس کاموا به سه چند تقسیم می‌شوند: طبیعی، مصنوعی، ترکیبی و مدرن
هر کدام از این موارد خود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود.

1.1کاموا طبیعی:

در دو دسته پنبه‌ای و پشمی قرار میگیرد. کاموا پنبه‌ای که مشخص است و از گیاه پنبه گرفته می‌شود؛ اما مدل پشمی به دلیل انواع مختلف پشمی که در طبیعت وجود دارد تنوع زیادی را ارائه می‌دهد و ویژگی‌های منحصر به فردی هم دارد که در زیر انواع پشم را ذکر کرده‌ایم:

پشم گوسفند:

انتخابی بسیار مناسب برای لباس‌های زمستانی است. اما به دلیل الیاف طبیعی معمولا از قیمت بالایی برخوردار است. سبکی، گرما و مقاومت بالا از ویژگی‌های این نوع است.

پشم کشمیر:

از انواع انواع کاموا بافتنی، پشم کشمیر است. برای توصیف این کاموا باید بگوییم به هیچ عنوان سرما را از خود عبور نمی‌دهد و بافت نرمی دارد. جزو کامواهای گران بازار به شمار می‌رود و به همین دلیل معمولا با آکریلیک و سایر الیاف مصنوعی ترکیب می‌شود. این مدل به مرور زمان پرز می دهد و نکته پایانی که درباره کشمیر باید بگوییم این است که برای شستشو حتما باید به خشکشویی مراجعه کنید.

آلپاکا یا لاما:

نوعی پیشم از شتر بی کوهان است. از این نوع پشم بخاطر نرمی که دارد برای بافت جوراب، کلاه ، دستکش و پتو استفاده می‌کنند. معمولا این مدل هم قیمت کشمیر است و مبدا اصلی آن کشور پرو می‌باشد.

آنگورا:

از موی خرگوش بدست می‌آید و به همین دلیل سبک، گرم و تا حد زیادی نرم است که ابریشم‌گونه می‌باشد. این کاموا حدود 6 تا 8 برابر گرم‌تر از پشم معمولی است و با اختلاف گرانترین کاموا جهان می‌باشد.  این یک کاموا معمولی نیست؛ برای بافتنی با این مدل باید مدنظر قرار دهید که مثل ابریشم سر میخورد و بافت سختی دارد، سریعتر از بقیه کامواها بوی عرق می‌گیرد، برای شستن حتما باید به خشکشویی مراجعه کنید و یا از آب سرد استفاده کنید؛ لذا با انواع کاموا بافتنی فرق می‌کند. همچنین مراقب لک افتادن برای این کاموا باشید چرا که به شدت آسیب پذیر است.

موهر:

از موی خرگوش آنگورا و نوع خاصی از بز ساخته می‌شود. از ویژگی‌های این کاموا این است که کم چروک می‌شود، رنگ ثابتی دارد، رطوبت را سریع جذب می‌کند و در نهایت عمر زیادی دارد اما قیمت آن‌ها معمولا بالاتر از سایر کامواها است. کاموا آلیز موهر آنگورا گلد از مشهورترین و با کیفیت‌ترین موهرهای تولید شده در جهان است.

کتان: کاموا کتان از الیاف ساقه‌ی گیاهی به نام کتان است. کیفیت کتان به زمین و سایر پارامترها برمیگردد. معمولا این الیاف در ماه آوریل و می در کشورهای کانادا، روسیه، انگلستان، هند و ایالات متحده برداشت می‌شود.

در کتان هم آلیز به نوعی پیشتاز است و با ارائه کاموا آلیز کتان گلد یکی از بهترین‌ کارهای خود را ارائه داده است.

کاموا کاغذی: نوع دیگری از کاموا که البته از نوع مصنوعی است، کاموا کاغذی می‌باشد. نام دیگر این مدل نخ رافیا است. ویژگی منحصر به فرد کاغذی در این است که در اوج تابستان هم می‌توانید آن را استفاده کنید. 

کاموا کاغذی رافیا دیوا

کاموا کاغذی معمولا به دو صورت کلاف و فله است. معمولا کامواهای فله از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند اما به طبع کیفیت کاموایی مثل دیوا را ندارند.  از کاغذی برای کلاه تابستانی، تزئینات داخلی  و … استفاده می‌شود.

نخ مکرومه نیز یک نوع کاموا است که به دلیل گستردگی مطالب در یک مقاله دیگر به طور اختصاصی بررسی خواهیم کرد.

ابریشم: یک نوع الیاف طبیعی که از اسم آن مشخص است که از پیله ابریشم ساخته می‌شود. نخ ابریشم کمی لیز است و موقع بافتنی ممکن است سر بخوره که این موضوع بافت ما را کمی سخت و طولانی می‌کند؛ لذا باید از کمی صبوری برخوردار باشید تا بتوانید این کاموا را ببافید. به دلیل خاصیت کشسانی که ابریشم دارد برای بافت لباس یا سایر البسه به تنهایی پیشنهاد نمی‌شود.
نکته مهم: متاسفانه طی سال‌های اخیر برندهای مختلفی اقدام به تولید نخ ابریشم کرده‌اند که ابریشم نبوده است. برای تشخصی اصل بودن ابریشم کافیست سر آن را بسوزانید و اگر ابریشم اصل باشد مانند شمع می‌سوزد و بعد از این که خاموش می‌شود هیچ اثری از سوختگی روی آن بافی نمی‌ماند. این در حالیست که برای سایر کامواها سر آن سیاه می‌شود.

پیشنهاد میکنیم برای خرید نخ ابریشم، از ابریشم مارک طاووس، کشتی و اطلس استفاده کنید. جهت تهیه این نوع نخ کلیک کنید.

1.2 کاموا مصنوعی: این کاموا از قیمت پایین‌تری برخوردار است و با پیشرفت علم از نفت به وجود می‌آید. می‌توانید آن را در ماشین لباس‌شویی هم بشویید.
اکریلیک، پلی‌استر، نایلون و … از مشهورترین نوع کامواهای مصنوعی هستند.
1.3 کاموا ترکیبی : ترکیبی از کاموا مصنوعی و الیاف طبیعی. به عنوان مثال 50 درصد اکریلیک و 50 درصد پشم
1.4 کامواهای مدرن : مدل‌های مثل کاموا پافی، خز و یوموش، زری‌دار و …

2-بهترین مارک کاموا – انواع مارک کاموا

تا کمتر از 25 سال قبل تمام کامواهای موجود در بازار ساخت کشور خودمان بود اما بعد از صنعتی شدن ترکیه به مرور تقریبا تمام بازار ایران را کامواهای ترک گرفتند؛ در ادامه کامواهایی از کشور چین، تایوان، مالزی و … نیز وارد شدند اما عمده کاموا و بهترین مارک کاموا که در بازار ایران قابل دسترس است ساخت ترک است و بخش کوچکی برای ایران می‌باشد.
از لحاظ کیفیت و نوع‌های مختلف، کامواهای ساخت ترکیه قابل مقایسه با ایران نیستند اما به طبع آن قیمت ‌آن‌ها نیز بیشتر است. اکریل تاب، اکریل بافت، نوموتا، بارسلونا، کاموا سوزنی، کاموا یوموش ساخت درسا و نایس و … از برندهای مشهور کاموا ایرانی است. اما برای کشور ترکیه تعداد برندها بیشتر است. در زیر بهترین مارک کاموا موجود در ایران را بررسی می‌کنیم.

ترکیه هشتمین صادرکننده بزرگ نخ در جهان است.

آلیز: برند مشهور کاموا آلیز از سال 1984 میلادی در کشور ترکیه کار خود را در حوزه‌ی کاموا در طیف گسترده‌ای آغاز کرد. شاید امروز کمتر کسی باشد که در این حوزه فعالیت کند و برند کاموا آلیز را نشناسد. یکی از دلایل شهرت آلیز علاوه بر کیفیت، طیف گسترده‌ای از مجموعه کاموا در رنگ‌بندی و نوع‌ها مختلف است.کاموا آلیز در رده بهترین مارک کاموا که در خاورمیانه و حتی جهان تولید می‌شود قرار می‌گیرد.

ناکو: برند کم نظیر کاموا ناکو در سال 1962 تاسیس شد. این شرکت پیشرو در بخش نخ بافتنی با میل و قلاب است. رضایت مشتریان از این برند بسیار بالا است و یکی از بهترین کامواها برای انتخاب ناکو می‌باشد. ناکو را نیز مانند آلیز می‌توانیم در رده بهترین مارک کاموا در دنیا قرار دهیم. جالب است بدانید کارخانه آلیز و ناکو کمتر 100 متر از یکدیگر فاصله دارد.

برند کارتوپو

برند کارتوپو

کارتوپو: برند مشهور و معتبر کاموا کارتوپو یکی از غول‌های صنعت نساجي و نخ بافندگي ترکیه است که از سال 1952 فعال می‌باشد. کارتوپو بعد از نيم قرن تجربه در حوزه کاموا و ملزومات بافتني امروزه يکي از پيشروهاي فعال در اين صنعت به حساب می‌آید و علاوه بر ترکيه به بيش از 50 کشور دنيا صادرات دارد. قیمت کاموا مارک کارتوپو معمولا در رده سایر برندهای مشهوری مثل آلیز و ناکو … است، اما کیفیت و کارکرد بالای این محصول مخاطبین را متقاعد میکند تا با قیمت محصولات kartopu کنار بیایند و در سبد خرید خود آن را قرار دهند. در نهایت و در یک کلام شرکت کارتوپو با تولیدات خود و رنگ بندی واقعی انتخابی مطئمن برای بافتنی با میل، ماشین و قلاب می‌باشد.

 

 

3-وزن کاموا

معمولا اکثر کامواهای موجود در رنج 100 گرم هستند. کامواهای فانتزی و مدل‌های نوین مثل غول پیکر بالاتر از 100 گرم است. کامواهای دوکی یا همان کیلویی که در نوع‌های مختلف مثل بوکله، لادن، نخ‌های 2،24 و … وجود دارد که هم میتوان آن را کیلویی تهیه کرد و هم گرمی.
توجه کنید ظاهرا بعضی از کامواها به 100 گرم شبیه است اما 90 گرم است که این موضوع از طریق مارک کاموا قابل بررسی است؛ این موضوع عاملی مهم در هزینه نهایی بافت شما خواهد بود.

4-قیمت انواع کاموا

احتمالا یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب نوع کاموا، قیمت و بودجه ما برای بافتنی است. اگر شروع یادگیری بافتنی ما باشد بهتر است از کاموا ارزان قیمت و ایرانی استفاده کنیم. اما اگر کمی حرفه‌ای شده‌ایم میتوانیم از کامواهای ترک استفاده کنیم. نخ‌هایی که از جنس طبیعی مثل پشم، کشمیر، کتان و … هستند از سایر کامواهای مصنوعی مثل اکریلیک گران‌تر هستند که این مساله در قیمت انواع کاموا برای خرید تاثیری مستقیم دارد. در نهایت آخرین موردی که باید مدنظر قرار دهیم متراژ کاموا است؛ احتمالا هر چه کاموا ما ظریف‌تر باشد هزینه نهایی بافت ما ارزان‌تر خواهد بود چرا که به تعداد کاموا کمتری نیز خواهد بود.

5-انواع بافتنی با کاموا و نخ‌ بافتنی

بهتر است بگوییم، انواع بافتنی با کاموا! چرا که هر چیزی را می‌شود با کاموا بافتنی کرد. احتمالا اگر بخواهیم یک فرشینه ببافیم هیچ وقت به سراغ کاموا مخمل نمی‌رویم؛ چرا که در کمترین زمان ممکن بافت ما نابود خواهد شد؛ یا اگر قصد داشته باشیم یک رو تختی زیبا داشته باشیم احتمالا کاموا آلیز پافی انتخابی خوب و دقیق خواهد بود. پس یکی از مهمترین پارامترها در انتخاب کاموا، مشخص کردن بافت ما است. 

چه میخواهیم!! حال با پاسخ به این سوال می‌توانیم انواع بافتنی با کاموا را ا برای خود انجام دهیم. در همین زمینه چند نکته به صورت تیتروار ذکر می‌کنیم:
-از کامواهای مخملی و فانتزی مشابه پافی، پولکی و توری برای فرشینه، شلوار و بافت‌هایی که باعث می‌شود با آن تماس زیادی برقرار شود پرهیز کنیم.
-برای بافت کودک از کامواها مخصوص که «بی بی» ذکر شده استفاده کنیم و کامواهایی مثل آلیز بی بی شکریم، آلیز پافی، کارتوپو بنکلی بی بی و … را انتخاب کنیم.
اگر به دنبال بافت سبک هستیم حتما از کامواهای ظریف استفاده کنیم.

-به تصویر زیر دقت کنید، برای بافت اسکاج باید کاموا مخصوص اسکاج را تهیه کنید. لذا آشنایی با انواع مدل‌های کاموا مهم است.

کاموا برای اسکاج

برای بافت فرشینه، اسکاج و پادری کامواهایی مثل یوموش و سوزنی را تهیه کنیم.برای دستکش حتما از کاموا لطیف استفاده کنیم.

6- نوع بافت برای مدل های کاموا

بافت شما با چه ابزاری خواهد بود؟ ماشین بافندگی ریزبافت، ماشین بافندگی ضخیم‌بافت، بافت با میل بافتنی، بافت قلاب، وسایل کمکی بافت؟ این شما هستید که با پاسخ به این سوال به سراغ انتخاب کاموا می‌روید؛ چرا که قطعا اگر بخواهید با وسیله‌ای مثل ماشین بافندگی 820 بافتنی کنید انتخابی جز کاموا ظریف و نازکی مثل اکریل تاب نخواهید داشت. یا مثلا اگر بخواهید با استفاده از ابزار بافتی مثل منگوله زن، پوم پوم درست کنید نمی‌توانید کاموا بسیار ضخیم داشته باشید. در زیر مختصر به هر کدام اشاره خواهیم کرد.
ماشین بافندگی ریز‌بافت: ماشین‌های بافتنی برادر مانند 820، 830، 840، 868 و … مدل‌هایی هستند که میتوانید با آن‌ها کامواهای نازک را انتخاب کنید و بافتنی کنید. اگر بخواهیم بر اساس شماره میل بگوییم، تا شماره 3 را میتوان با انواع ماشین بافتنی انجام دهیم. کاموا سوزنی، کاموا دوکی و کیلویی، کاموا نوموتا، کاموا زنجیره و … را به سادگی و در زمان کوتاهی می‌توان با ماشین‌های برادر بافتنی کرد.

ماشین بافندگی ضخیم‌بافت:
تفاوت زیادی با مدل ریز‌بافت ندارد و در اینجا به دلیل کارکرد دستگاه بافندگی قادر خواهید بود از کامواهای ضخیم نیز بهره بگیرید. اگر بخواهیم بر اساس شماره میل بگوییم، تا شماره 6 را میتوان با این دستگاه‌ها بافت.
بافت با دو میل:
از زمان مادربزرگ‌ها تا زمان نگارش این مقاله، احتمالا مرسوم‌ترین نوع بافتنی که دیده‌ایم و شنیده‌ایم بافت با دو میل بوده است. در اینجا دست شما برای انتخاب کاموا باز خواهد بود، چرا که تقریبا هر نوع کاموایی را می‌توان با میل بافت. در نظر داشته باشید انتخاب کاموا نازک شاید در هزینه نهایی را به شکل چشم‌گیری کاهش دهد اما زمان چند برابری را از شما خواهد گرفت. پیشنهاد ما برای بافت با دو میل این است که کامواهایی که با میل 3 به بالا بافته می‌شوند را تهیه کنید.

بافت با قلاب: نخ و قلابی که داریم هر کدام شماره ‌ای دارند که باید این مورد را مدنظر قرار دهیم. به عنوان مثال برای بافت توری از کاموا نازک و قلابی با شماره‌ای مثل 9 استفاده میکنیم تا توری زیبایی را ببافیم.

وسایل کمکی بافتنی: ابزارهای بافت مثل منگوله زن، موتیف ساز، آسان بافت و … . اگر میخواهیم با این ابزارها بافتنی کنیم باید حتما به نوع کاموا توجه کنیم. به عنوان مثال کاموا آلیز پون پونلا برای درست کردن منگوله کاموایی مناسب نیست و در نظر نگرفتن ابزار بافت با نوع کاموا منجر به بافتنی بد خواهد شد.

7-ضخامت و متراژ

یک اصل طبیعی برای کاموا وجود دارد؛ هر چه کاموا ضخیم‌تر باشید متراژ آن کمتر است و در نتیجه تعداد کاموایی که برای مدل بافتنی استفاده می‌کنیم بیشتر خواهد بود. کاموا از 9 متر تا 1000 متر (در وزن 100 گرم) وجود دارد. احتمالا ضخیم‌ترین نوع کاموا غول پیکر و ظریف‌ترین از نوع کاموا دیوا، لادن، 2.13، ابریشم و … خواهد بود.

8-انواع مدل کاموا

مدل‌های مختلف کاموا دست ما را برای انواع بافت باز خواهد گذاشت. انواع مدل کاموا که می‌توان تهیه کرد شامل: ساده تک رنگ، کاموا اسپرت چند رنگ، فانتزی، ذری‌دار، پولکی و … می‌باشد و با توجه به سلیقه ما بافتنی کنیم. 

جمع بندی

همانطور که در 8 آیتم بررسی کردیم انتخاب نخ مورد نظر ما به پارامترهای مختلفی بستگی دارد و قبل از شروع بافتنی و تهیه کاموا باید یک بار به این 8 آیتم نگاهی داشته باشیم. البته برای افراد زیادی خرید در لحظه مهم است و تنها با مراجعه به فروشگاه‌های ارائه دهنده کاموا اقدام به تهیه نیاز خود می‌کنند.

شما بگویید

آیا جزو علاقمندان به بافتنی هستید؟ به چه ابزاری بافتنی میکنید؟ بهترین کاموایی که تهیه کرده‌اید را بنویسید. اگر نظر یا نکته‌ای درباره مقاله داشتید حتما برای ما کامنت بگذارید و همچنین ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید.

محصولات لحظه‌ای برای خرید

کاموا آلیز شال زری دار

80,000 تومان

460متر

100گرم

23 دیدگاه در “صفر تا صد خرید کاموا؛ چه کاموایی بخرم؟

  1. سارا خانی گفت:

    بسیااااار عالی کامل جامع بی نظیییررررر. مگه از این بهتر هم داریم.

    1. md_tak_s16 گفت:

      ممنون از پیام شما دوست گرامی

  2. معصومه فتحی گفت:

    در هیچ جایی به این کاملی از انواع کاموا اطلاعات کسب نکرده بودم. به طور تخصصی آموزش دادین که واسه یه همچین آموزشی باید ده ها منبع مختلف رو جست و جو میکردیم. تیم شما واقعا بی نظیره?

    1. md_tak_s16 گفت:

      سلام
      ممنون از انرژی خوب شما
      قطعا این حمایت‌ها باعث نشاط تیم ما خواهد شد و کیفیت کار را بالاتر از چیزی که هست خواهیم برد.

      1. Rose گفت:

        سلام و عرض ادب.دست مریزاد استادان بزرگوار و فهیم و با وجدان..مرسی ازین کلام صریح و بسیار روان و زیبا و کاربردی..فوق العاده اید.امیدوارم هروز بیشتر از قبل خوش بدرخشید و آرزوی اول سلامتی و موفقیت روز افزون شما ،🙏🙏

        1. مدیر سایت گفت:

          با سلام و احترام
          یک دنیا سپاس برای محبت و انرژی مثبت شما
          امیدواریم در آینده بتوانیم مقالات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

  3. نسرین غیاثیان گفت:

    سلام خسته نباشید من کاموایی با برند لونوسو خریدم که پشم و موهر.
    هنگام سر انداختن و بافتن نخ از هم باز میشه و پاره میشه چیکار باید کنم این اتفاق نیفته؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام و احترام
      برند کاموایی که فرمودید مشهور نیست و احتمالا برند متفرقه باشد؛ لذا احتمال این که از کیفیت کاموا شما باشد بعید نیتس. پیشنهاد می‌شود سر کاموا را با فندک یا کبریت بسوزانید و بعد مجدد بررسی کنید؛ ممکن است مشکل برطرف شود.
      موفق باشید.

  4. Reyhan گفت:

    سلام وقت بخیر،بنده میخوام پوم پوم درست کنم(از این منگوله های گرد نرم)ممنون میشم بفرمایید چه نوع کاموایی مناسب تر هست،سپاس از شما

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      دوست گرامی معمولا برای استفاده از پوم پوم یا همان منگوله‌زن، ترجیح استفاده از کامواهایی با ضخامت متوسط و یا ظریف هست. پیشنهاد ما کاموا اکریل تاب، اکریل بافت، گوکسیم چلس، گوکسیم سمیر و … است.

  5. معصومه طیبی گفت:

    عالی بود
    کاش برندهای سایر کشورها که کاموا تولید میکنن رو هم بررسی میکردید
    مثل برند knitpal

  6. ریحانه صفایی ایلکی گفت:

    جامع و خوب بود. برای خرید کاموا در شهر تبریز کسی رو میشناسید معرفی کنید؟ من نیاز دارم جنس رو بررسی کنم و بعد تهیه کنم. نمیدونم کاموا پافی چطور هست

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممنون از نظر شما دوست گرامی
      نه متاسفانه مطلع نیستیم کاموا فروشی در سطح شهر تبریز چه عزیزانی هستند
      برای خرید کاموا حضوری از گوگل مپ استفاده کنید.
      اما اگر قصد شما خرید پافی هست به شما پیشنهاد میکنیم تردید به خود راه ندهید برای خرید کاموا آلیز
      موفق باشید

  7. ماح گفت:

    سلام
    کاموایی که بعد از شستشو شل نشه، چی پیشنهاد میدین؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      اکثر کاموا بعد از بافت شل نمی‌شوند مگر این که دستورالعمل شستشو را رعایت نکنید.
      پیشنهاد میکنیم از کامواهای ترک استفاده کنید. مقاله زیر را مطالعه کنید تا با علائم شستشو کاموا آشنا شوید و با انجام دادن‌ آن‌ها از بافت خود برای سال‌ها محافظت کنید.

  8. طیبه گفت:

    سلام
    ممنون از توضیحات کاملتون برای بافت زیربشقابی چه جنس کاموایی مناسب است؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      ممنون از محبت شما دوست گرامی.
      برای زیر بشقابی دستتون باز هست و اکثر کامواها را میتوانید استفاده کنید. بستگی به الگو و نوع بافت شما دارد.
      مکرومه، کاغذی، تریکو و انواع کاموا ساده را میتوان جهت بافت زیربشقابی استفاده کرد.
      از لینک زیر میتوانید کاموا را انتخاب بفرمایید
      https://digibaft.com/product-category/kamwa/

  9. ساره گفت:

    بسیار عالی وجامع بود ممنون دست مریزاد
    برای روتختی دونفره ومدل ماندلا چند تا نخ لازمه ؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      ممنون از لطف شما
      این سوال خیلی جامع هست باید ابتدا نوع کاموا را مشخص بفرمایید و سپس اندازه روتختی را نیز در نظر بگیرید؛ در نهایت به این سوال پاسخ بدید

  10. لیلا گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از مقاله خوبتون
    من میخواستم عروسک واسه نوزاد و کودک ببافم شما چه کاموایی رو پیشنهاد میدید که هم کیفیت خوبی داشته باشه و زود پود نده هم نسبتا لطیف باشه و در کل مناسب عروسک بافی هم باشه…(البته بجز کاموای مخملی یا کلا از این دست به این لطافت)…سپاسگزارم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر باشه
      برای عروسک معمولا کاموا گرانی هزینه نمی‌کنند
      اما اگر فاکتور قیمت را در نظر نگیرید با مواردی که فرمودید، کاموا لاویتا بی بی پیشنهاد می شود.
      https://digibaft.com/product/%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%a7-%d9%84%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%aa%d8%a7-%d8%a8%db%8c-%d8%a8%db%8c-%da%af%d9%88%da%a9%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%9b-%d8%b6%d8%af-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%aa/

      1. لیلا گفت:

        کاموا یوموتا واسه عروسک بافی خوب میشه؟که قیمتش از لاویتا بی بی مناسب تر هست

        1. مدیر سایت گفت:

          سلام وقت بخیر
          بله معمولا برای بافت عروسک از کامواهایی مناسب مثل نوموتا و اکریل بافت استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *