10 دقیقه

شاید اگر متولد ده‌های 70 به قبل باشید، حداقل یک‎بار ماشین بافتنی خانگی را دیده‌اید یا شنیده‌اید؛ اگر نگوییم یک ژاکت بافتنی تولید شده توسط این ماشین‌ها را نداشته‌اید. ماشین بافتنی که قدمت آن به بیش از نیم قرن می‌رسد وسیله‌ای است برای بافت انواع کاموا جهت پوشاک زمستانی. خاستگاه اولیه این ماشین‌ها کشور ژاپن بوده است که بعدها کشورهای تایوان، چین و بازار مشترک وارد شدند و انواع ماشین بافتنی را تولید کردند. اما به جرات می‌توان گفت همچنان بهترین مدل‌های تولید شده، برای همان کشور ژاپن است. بعد از صنعتی شدن ژاپن نیز این ماشین‌های بافندگی تولید نشد و تقریبا تمام محصولاتی که در بازار ایران موجود است مربوط به قبل است و اساسا مدل نو وجود ندارد.

در این مقاله به جزئیات انواع ماشین بافت خواهیم پرداخت و بعد از مطالعه این مقاله، دید خوبی نسبت به مدل‌های مختلف بدست خواهید آورد که در انتخاب نوع ماشین به شما کمک خواهد کرد. همچنین جهت خرید انواع ماشین بافتنی و خرید کاموا میتوانید به سایت بافتنی دیجی‌بافت مراجعه کنید.

کدام ماشین بافتنی را تهیه کنم؟ پارامترهای انتخاب انواع ماشین بافتنی چیست؟

ماشین بافندگی نیز مانند انواع مختلف محصولات توسط برندهای مختلفی تولید شده‌اند که هر کدام نوع‌های مختلفی دارند. قبل از این که وارد برندها و انواع مدل‌ها شویم، پارامترهای انتخاب انواع ماشین بافتنی را بررسی می‌کنیم.

1-تمیزی ماشین:

تمیز بودن ماشین بسیار مهم است! چرا که همانطور که بالاتر گفتیم تمامی ماشین‌ها کارکرده هستند، لذا هر چه ماشین ما تمیزتر باشید و کمتر کار کرده باشد، خروجی بهتری برای ما خواهد داشت. البته برای تشخیص این موضوع باید به سراغ تعمیرکاران و متخصصین این حوزه بروید. صفحه ماشین، موشک‌ها، سوزن و … مواردی هست که به ما می‌گوید یک ماشین چقدر کار کرده است.

2-قطعات جانبی:

با توجه به مصرفی بودن ماشین‌ها هر قطعه عمری دارد و در طی بافت‌ها فرسوده می‌شوند که نیاز است قطعات تعویض گردد. قطعاتی مانند ابر، سوزن، قلاب‌ها، دسته‌، موشک، رج‌شمار و … . پس نکته بسیار مهم در هنگام خرید ماشین، این است که بدانیم آیا قطعات و لوازم جانبی در بازار موجود است. در همین قسمت به شما می‌گوییم به سراغ ماشین‌های بافتنی غیر از برند برادر نروید!! چرا که به غیر از برادر، قطعات برندهای مختلف ماشین بافتنی به سختی در ایران پیدا می‌شود.

بهترین دوره آموزش ماشین بافتنی

دوره آموزشی صفر تا صد ماشین بافتنی

1,600,000 تومان

با این محموعه به طور کامل به ماشین بافتنی مسلط خواهید شد و قادر خواهید بود

انواع مدل‌ها را ببافید.

کل محصول به صورت فلش آموزشی برای شما ارسال خواهد شد.

افزودن به سبد خرید

3-کاربرد! کدام ماشین برای من مناسب است!؟

این را شما باید پاسخ دهید. چه کاری می‌خواهم انجام دهم! چرا که انواع ماشین بافتنی وجود دارد و شما باید بدانید چه استفاده‌ای از آن می‌خواهید داشته باشید. جهت تفریح و پر کردن اوقات فراغت و یا علاقه می‌خواهم بافتنی کنم؟ می‌خواهم از این راه درآمد داشته باشم؟ فقط می‌خواهم ساده بافی انجام دهم و بافت خانواده خود در زمستان را داشته باشم؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند مشخص کند که شما چه ماشین بافتنی را باید انتخاب کنید.

4-هزینه و قیمت ماشین‌های بافتنی:

پاسخ به این پرسش نیز احتمال انتخاب شما را راحت‌تر خواهد کرد. در نظر داشته باشید که جمله معروف «هر چقدر پول بدی آش میخوری» نیز در اینجا صادق است. ماشین‌های ساده بافی قیمت پایین‌تری نسبت با ماشین‌های کامپیوتری دارند. اما از طرفی در بافتنی تنها ساده بافی می‌توانید انجام دهید و کارهای پیچیده‌‌ای که با مدل‌های کامپیوتری نظیر 840 برادر می‌توایند داشته باشید دیگر میسر نخواهد شد.

 


جهت خرید ماشین بافتنی در انواع مختلف، به سایت دیجی‌بافت مراجعه کنید. تمامی ماشین‌های بافتنی فروشگاه دیجی‌بافت، توسط متخصصین بررسی گردیده است و با ضمانت به شما تحویل داده خواهد شد.


 

بهترین مارک ماشین بافتنی | انواع ماشین بافتنی

طی سال‌های تولید و بورس ماشین‌های بافتنی، برندهای مختلفی شروع به تولید کردند. که بهترین مارک ماشین بافتنی با اختلاف برادر است. پاساب، سیلور، تویوتا، امپسال و … نیز از سایر تولیدکننده‌های ماشین بافتنی است که می‌توان اشاره کرد. به دلایلی که در بالا ذکر کردیم، تقریبا تنها برندی که بصورت فعال در ایران هنوز طرفدار دارد و تعمیرات و قطعات آن به راحتی در دسترس است، ماشین بافندگی برادر است. لذا در زیر انواع مدل‌های این برند را بررسی می‌کنیم.

اما در ابتدا مختصری درباره برند ماشین بافتنی برادر خواهیم گفت:
برادر، مارک مشهور و معتبر ماشین بافتنی است که یکی از غول های صنعت بافت در دنیا به شما می‌رود؛ البته بهتر است بگوییم می‌رفت، چرا که سال‌هاس این برند درجه یک به دلیل صنعتی شدن ژاپن دیگر ماشین بافتنی تولید نمی‌کند و تمام دستگاه بافتنی موجود در بازار به نوعی دست دوم و کار کرده است. اما همچنان برند اول بازار به دلیل کیفیت بالا ماشین بافتنی برادر است. برادر، در سال 1908 کار خود را آغاز به عنوان چرخ خیاطی آغاز کرد و در ادامه محصولات دیگری مانند ماشین بافتنی نیز به چرخه خود اضافه کرد. این برند در سال ۱۹۵۴ اولین شعبه خود را خارج از کشور ژاپن در آمریکا تأسیس کرد و بعد در سال ۱۹۵۸ یکی از نمایندگی‌های خود را در اروپا تأسیس کرد. برادر در قبل از انقلاب نیز در کشورمان نمایندگی داشت اما بعد از آن به دلیل تحریم‌ها از کشور خارج شد.

جالب است بدانید شرکت صنایع برادر از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹ اسپانسر اصلی باشگاه فوتبال منچسترسیتی بود.

انواع ماشین بافندگی برادر

بصورت کلی ماشین‌های بافندگی این برند به دو دسته کلی معمولی(ظریف بافت) و ضخیم بافت تقسیم می‌شوند که به تفصیل هر کدام را توضیح خواهیم داد.

1- ظریف بافت:

از اسم آن مشخص است و برای کامواهای ظریف و معمولی استفاده می‌شود.

تا شماره 3 به راحتی با این ماشین‌ها قابل بافت خواهد بود، البته شماره 4 هم بافته می‌شود اما از کیفیت کار کم می‌کند. لذا بهتر است تا کامواهای شماره 3 را برای بافت با ماشین ظریف بافت انتخاب کنید.


در همین زمینه بخوانید: آشنایی با انواع کاموا؛ در مقاله بررسی و راهنمای خرید کاموا به طور دقیق پارامترهای انتخاب کاموا و همچنین بهترین مارک کاموا را بررسی کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعه این مقاله مطالعه کنید.


ماشین‌های بافتنی ظریف بافت نیز خود به دو دسته ساده و کامپیوتری تقسیم می‌شوند. ساده‌بافت آموزش بسیار راحتری دارد اما کارهای پیچیده‌ای که با ماشین‌های کامپیوتری می‌توان انجام داد، قابل انجام نیست. انواع مدل ماشین بافتنی ساده بافت را در زیر می‌توانید ببینید.


همچنین بخوانید: اگر علاقمند به آموزش بافت انگشتی هستید مقاله «آموزش بافت کاموا پافی» را مطالعه کنید.


1.1 انواع ماشین بافتنی ساده بافت(مدل ظریف):

شامل مدل‌های 588، 710، 800 و … است. به صورت جزئی‌تر هر مورد را بررسی کرده‌ایم:

ماشین بافندگی مدل 588 برادر معروف به مدل دکمه‌ای

این مدلی قدیمی مشهور که به نام دکمه ای نیز شناخته می‌شود، عمر آن به حدود نیم قرن میرسد. تقریبا به جز ساده‌بافی کار خاصی نمی‌توان انجام داد. ضمن این که وسایل جانبی خاصی نیز ندارد.

ماشین بافندگی 710 برادر

مدل 710 مانند مدل 588 است که امکانات کمی بیشتر(در حد یکی دو مورد) نسبت به مدل 588 دارد و امکان الگوبرداری را از طریق رج به رج فراهم میکند. این ماشین در سال 1965 میلادی (1344 شمسی) ساخته شده است. این مدل مشابه سایر موارد ماشین بافتنی برادر دیگر تولید نمی‌شود و فقط می‌توانید کار کرده آن را تهیه کنید.

ماشین بافتنی برادر 800

این مدل نسبت به دو مدل 588 و 710 جدید‌تر و کمی پیشرفته‌تر است و در سال 1971 توسط کارخانجات برادر تولید شده است. این که امکان داشتن الگو با کاغذ و پانچ مخصوصی که دارد را فراهم می‌کند. مدل 588 در 8 سوزن کار میزند و این مدل در 12 سوزن، در نتیجه مدل را در سوزن بیشتر تولید می‌کند.

1.2 انواع ماشین بافتنی کامپیوتری برادر مدل‌های ظریف‌بافت:

در مدل‌های کامپیوتری با ماشین‌های پیشرفته‌تری روبرو هستیم. تقریبا هر کاری را می‌توان با این مدل‌های انجام داد. ضمن این که این مدل‌های لوازم جانبی زیادی دارد و با توجه به قیمت بالای لوازم جانبی، قبل از خرید از وجود آن‌ها مطمئن شوید. در زیر به بررسی مشهورترین مدل‌های کامپیوتری می‌پردازیم.

ماشین بافتنی برادر مدل 820:

این مدل قابلیت بافت ساده، کشباف، دورنگ‌بافی، برجسته بافی، مدل‌های کارتی و توری‌بافی می‌باشد. این مدل دارای 50 قطعه ضروری است که نبود هر کدام از آن‌ها می‌تواند برای بافتنی ما ایجاد مشکل کند.

سوال پرتکرار:تفاوت اصلی مدل‌ 820 برادر با مدل‌های بالاتر چیست؟

یکی از سوالاتی که معمولا مخاطبین دارند تفاوت 820 با سایر مدل‌ها است. به طور کلی تفاوت اصلی در امکان بافت تک گل و بافت طرح‌های دوبل است که 820 این امکان را ندارد.


جهت تهیه قطعات و لوازم جانبی ماشین بافتنی به سایت دیجی‌بافت، رسانه و فروشگاه تخصصی بافتنی در ایران مراجعه کنید.


ماشین بافتنی برادر مدل 830:

مدل 830 جزو مدل‌های پرطرفدار ماشین بافتنی است که اکثر بافنده‌ها از آن راضی بوده‌اند. شاید تنها موردی که 830 را نسبت به مدل‌ 868 محدود می‌کند، عدم امکان بافت طرح‌های دوبل باشد. ضمن این‌ که تک گل این مدل ساده است.

ماشین بافتنی برادر مدل 840:

این مدل مشابه سایر مدل‌های کامپیوتری امکان بافت ساده، کشباف، دورنگ‌بافی و … را دارد. این مدل نسبت به مدل 820 امکان بافت طرح دوبل و تک گل فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند. شاید بتوان این مدل به همراه 868 را پرطرفدارترین مدل‌ ماشین کامپیوتری بدانیم.

-ماشین بافتنی برادر مدل 868 و 860:

این مدل‌ها با مدل‌های 840 و 894 تقریبا تفاوت ظاهری دارند و از لحاظ کارایی یکی هستند. تمام این موارد تک گل و بافت طرح دوبل را انجام می‌دهند.

سایر مدل‌های کامپیوتری نظیر مدل‌های 836، 881، 891، 890، 864 و 870 نیز کارکرد مشابه‌ای دارند.

ماشین الکترونیکی 940 برادر:

این ماشین‌ها از امکانات الکترونیکی برخوردار هستند. این مدل جدیدترین و به روزترین ماشین بافتنی برادر است. در مدل 940 باید با کارت‌های پانچ شده خداحافظی کنید و وارد دنیای جدید از طرح‌ها شوید.طرح‌های زیادی در حافظه خود دارد. ضمن این که می‌توانید تک گل را بدون ابزار بزنید. طرح را الکترونیکی می‌بینید و موقعیت آن را در بافت خود می‌توانیم انتخاب کنیم.

2-انواع ماشین‌ بافتنی ضخیم بافت:

احتمالا از اسم مشخص است که برای کامواهای ضخیم قابل استفاده است. کامواهایی که در گذشته تنهای می‌توانستیم با میل و قلاب آن‌ها را ببافیم.

کامواهای شماره 3 به بالا را با این ماشین‌ها می‌توان بافت. البته در نظر بگیرید که با زحمت بیشتر و البته کمی کیفیت پایین‌تر امکان بافت را فراهم می‌کند.


یادآوری می‌کنیم: اگر با انواع کاموا آشنایی ندارید حتما مقاله راهنمای خرید کاموا را مطالعه کنید.


در ماشین‌های ضخیم‌بافت نیز مشابه ظریف‌بافت، دو مدل ساده و کامپیوتری را داریم که می‌توانیم بر اساس نیازمان یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم. در زیر بصورت جزئی‌تر هر کدام از این موارد به همراه مدل‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع ماشین بافتنی ضخیم‌بافت ساده:

ماشین بافتنی 230 برادر ضخیم بافت: این مدل کامپیوتر الکترونیکی یا مکانیکی ندارد و تنها امکان ساده‌بافی در آن میسر است. البته امکان ایجاد طرح‌هایی با جابجایی داته‌ها با دست امکان پذیر است.

انواع ماشین بافتنی ضخیم‌بافت کامپیوتری:

مدل برادر ضخیم بافت 260: این مدل از کامپیوتر مکانیکی برخوردار است و امکان دریافت کارت را دارد. مدل 260 امکان بافت انواع طرح‌های ساده، دورنگ‌بافی، برجسته‌بافی، توری‌بافی و تک گل را فراهم می‌کند.

مدل ضخیم بافت 270:

این مدل به روز شده 260 است و از کامپیوتر الکترونیکی برخوردار است که همین موضوع روی قیمت آن تاثیر زیادی می‌گذارد.

جمع بندی

در این مقاله به طور تخصصی به آشنایی با ماشین‌های بافتنی پرداختیم. تفاوت مدل‌های ساده و کامپیوتری را بررسی کردیم. در هر بخش بهترین مدل‌های ماشین‌ها را شرح دادیم. در انتهای این شما هستید که باید با پارامترهایی که ذکر کردیم مشخص کنید کدام ماشین بافتنی برای شما مناسب است. توجه کنید که بعد از انتخاب ماشین بافتنی، باید به سراغ فرد متخصص بروید؛ فراموش نکنید که تمام ماشین‌های بافتنی موجود در بازار کارکرده هستند.

شما بگویید

به بافتنی با ماشین بافندگی علاقمند هستید؟ از چه مدلی استفاده می‌کنید؟ از نظر شما بهترین ماشین بافتنی موجود در بازار چیست؟ اگر نظر یا نکته‌ای درباره مقاله داشتید حتما برای ما کامنت بگذارید و همچنین ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید.

10 دیدگاه در “انواع ماشین بافتنی | بهترین مارک ماشین بافندگی چیست؟

  1. مهدی منصوری گفت:

    سلام
    روز بخیر
    مدل 270 قیمت چنده
    تولیدش چقدره؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام و احترام
      به پارمترهای مختلفی بستگی داره
      به عنوان مثال سالم بودن اصل ماشین، ابر، سوزن و …
      لذا قیمت گذاری بدون در نظرگفتن این موارد کار اشتباهی هست.
      با پیش فرض تمیز بودن ماشین، سالم بودن قطعات، تکمیل بودن حدود 200 قطعه‌ای که ماشین باید داشته باشد تا 15 میلیون به قیمت امروز(10دی ماه) منطقی است.

    2. مریم گفت:

      با سلام و تقدیم احترام
      من خیلی علاقه دارم به عنوان یه کسب و کار کوچک خانگی و همینطور تفریحی شروع به بافتدگی کنم. ولی نمی دونم جه مدلی انتخاب کنم و چطور ماشین بافندگی تهیه کنم. البته سالها قبل مادرم یک ماشین بافتدگی مدل برادر (فکر کنم 820 اونی که رنگ سبز تو دسته اش داره) داشت. ولی خیلی سال قبل ماشین بافتنی اش را فروخت بدلیل کهولت سن. من بجه بودم زیاد یادم نیست. ولی الان خیلی دوست دارم تهیه کنم و شروع به فعالیت کنم . لطفا من رو راهنمای کنید. ساکن ارومیه هستم و تا امروز نتونستم برای مشاوره تعمیرکار و یا متخصص تو این زمینه پیدا کنم. ممنون می شم راهنمایی کنید هم در زمینه مدل و هم در زمینه خرید
      سپاسگزارم

      1. مدیر سایت گفت:

        سلام وقت شما بخیر
        برای راه اندازی باید به سه پارامتر توجه کنید:
        1-خرید ماشین بافتنی مناسب و تمیز
        2-آموزش و یادگیری کامل برای بافتنی
        3-بازاریابی و جذب مشتری

        برای خرید ماشین بافتنی جهت راه اندازی یک کسب و کار، باید از مدل‌های 830، 840 و 868 یا 871 استفاده کنید. مواردی که نام بردیم برای ماشین‌های بافتنی ظریف است. برای یادگیری میتوانید از دوره های مجازی استفاده کنید که پکیج صفر تا صد آموزش ماشین بافتنی را می‌توانید از دیجی بافت تهیه کنید. برای تبلیغات هم از اینستاگرام و زدن یک پیج و همچنین تبلیغات خانگی و اصطلاحا بازاریابی دهان به دهان در شهرتان استفاده کنید.
        موفق باشید.

  2. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخير، ماشين بافتني هست كه هم بافت ظريف ببافه هم ضخيم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      پیشنهاد میشه که صرفا ماشین رو برای بافت ضخیم یا ظریف انتخاب کنید؛ چرا که کیفیت بالاتری دارد. اما اگر اصرار به این موضوع دارید ماشین بافندگی ضخیم بافت تهیه کنید.

  3. المیرا گفت:

    عالی بود

    1. مدیر سایت گفت:

      درود به شما
      سلامت باشید

  4. رحیم الدین ایثار گفت:

    سلام من اهل افغانستان یه دستگاه بافندگی کامپیوتری تک فاز لازم دارم از کجا تهیه کنیم شما موجود دارید لطفاً راهنمایی بفرمایید

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله انواع ماشین بافتنی موجود هست
      ماشین بافتنی
      لطفا از طریق لینک بالا مدل‌ها را مشاهده بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *