در دنیای پر از زیبایی و شگفتی‌های نوزادی، زمانی که یکی از نزدیکان ما یک کودک را به دنیا می‌آورد، لحظه‌های جذاب و تکرارنشدنی را تجربه می‌کنیم. یکی از راه‌هایی که می‌توانیم این لحظات زیبا دوچندان کنیم، بافت لباس و شال و کلاه برای نوزاد است. تصور کنید نوزادی که یک ژاکت زیبا بافتنی با پاپوش به تن دارد را تصور کنید. در این راستا، سارافان‌های نوزادی، بافته شده با دست و دلبازی، به عنوان یکی از انتخاب‌های شگفت‌انگیز برای پوشاندن کودکان عزیزمان به چشم می‌خورند.  سارافان‌های نوزادی علاوه بر ظاهر زیبا و چشم نوازی که دارند، از نظر راحتی و استفاده نیز برای نوزاد و مادر بسیار مناسب هستند.

در مقاله «آموزش بافت سارافان نوزادی دخترانه با دو میل همراه با پاپوش و جوراب» ، به طور کامل فرآیند بافت سارافان نوزادی دخترانه را خواهیم داشت. از تعداد کاموا برای بافت این سارافان تا جزئی‌ترین نکات بافت را گام به گام با هم بررسی خواهیم کرد. 

با ما همراه باشید تا با انتخاب کاموا، نکات و شروع به بافت، این سفر خلاقانه را آغاز کنیم تا یک خروجی خوب را برای نوزاد خود یا نزدیکانتان به ارمغان بیاورید.

آموزش بافت سارافان نوزادی دخترانه با دومیل

همانطور که در تصویر بالا مشخص است علاوه بر بافت سارافان نوزادی دخترانه با دو میل، یک پاپوش و یک جوراب برای نوزاد را آموزش خواهیم داد. توجه کنید نکات ذکر شده در این مقاله برای یک نوزاد سه تا نه ماه است؛ لذا در صورتی که نوزاد شما کوچکتر یا بزرگتر است این مورد را لحاظ کنید.

وسایل لازم برای بافت سارافان نوزادی با دو میل:

کاموای سفید، 1 کلاف
سرخابی، ۲ کلاف
میل شمارهٔ ۳
سایز ۳ الی ۹ ماهه

عملا قیمت کاموا و هزینه کل بافت این سارافان با جوراب و پاپوش به قیمت امروز حدود 120 هزار تومان خواهد شد. توجه کنید علاوه قیمت اقتصادی که برای شما در می‌آید، بافت کیفیت لازم برای استفاده را نیز خواهد داشت و قادر خواهید بود با خیال راحت شستشو انجام دهید.

توجه: پیشنهاد ما استفاده از کاموا مون  است. این کاموا علاوه بر کیفیت خوب که دارد، دارای قیمت اقتصادی است که توسط کمپانی ایرانی نوموتا تولید گردیده است، از ویژگی‌های سوپر مون نرم و گرم بودن است که تمام این پارامترها برای نوزاد مفید است. در صورتی که تمایل داشتید می‌توانید از سایر کامواها برای بافت نیز استفاده کنید. علاوه بر این از میل بافتنی با کیفیت پونی اصلی و یا میل چوبی نیز پیشنهاد می‌کنیم استفاده کنید. برای خرید کاموا و سایز ملزومات بافتنی می‌توانید به سایت دیجی بافت مراجعه کنید.

شروع آموزش سارافان نوزادی دخترانه با دومیل:

برای بافت سارافان باید به نکات اولیه بافتنی مسلط باشید. در صورتی که به این آموزش‌ها مسلط هستید می‌توانید از این قسمت عبور کنید و مستقیما به بافت بپردازید. 

دانه: به حلقه‌های کوچکی گفته می‌شود که پشت سر هم روی میل انداخته می‌شود و قرار می‌گیرد.  

رج: بافتن یک ردیف کامل، رج نامیده می‌شود. در بافتنی ما همیشه یک رج رفت و یک رج برگشت داریم.

دانه از زیر: برای بافتن یک دانه از زیر، نخ را باید پشت میل قرار دهیم. میل سمت راست را در دانه میل سمت چپ می‌بریم و از پشت، نخ را از وسط دانه رد می‌کنیم.

دانه از رو: برای بافتن یک دانه از رو، کاموا دقیقا باید روی میل قرار بگیرد. میل سمت راست را از رو وارد دانه میکنیم و از رو کاموا را از وسط دانه رد میکنیم.

حاشیه: در تمامی بافت‌ها به 4 دانه حاشیه در دو سر بافت نیاز خواهیم داشت که به صورت 2 دانه از زیر شروع بافت و 2 دانه از زیر در آخر بافته می‌شوند. از حاشیه بیشتر به دلیل این که لبه کار صاف شود و مدلی که در وسط بافته می‌شود به کناره‌های بافت کشیده نشود استفاده میکنیم.

کور کردن: در پایه هر بافت ما نیاز به بستن دانه‌ها داریم و در شروع دو دانه را با هم یکی می‌کنیم و از زیر می‌بافیم. دانه سمت راست را دوباره به سمت چپ برمیگردانیم و دوباره با دانه بعدی یکی می‌کنیم.

کشباف: به بافت یکی از زیر و یکی از رو کشباف میگویند.

رکن: بیشتر درسجاف و یقه و لبه آستین و لبه  پلیور و ژاکت استفاده می‌شود.تمام رج‌ها از زیر بافته می‌شود.

ژته: یک حلقه اضافی که در لابلای دانه‌ها هنگام بافتن روی میل انداخته می‌شود. از ژته در طرح‌های توری و چین دادن بافت و اضافه کردن دانه‌ها در یک بافت استفاده می‌شود.

بافت سارافان :

قسمت جلویی: برای بافت قسمت جلویی باید با کاموا سرخابی ۱۰۰ دانه سر اندازید و ۴ بار بدین ترتیب ببافید:
۵ سانتی متر ساده ۱ رج رو بافته و در رج روبافی از هر ۵ دانه ۱ دانه را به صورت ۲ تا یکی کور کنید. بعد از بافت این ۵ سانتی متر پس از ۳ بار تکرار ۲ سانتی متر ساده بافته و از این به بعد مانند نقشه بافید. قد بافت به ۲۸ سانتی متر که رسید برای یقه از وسط ۱۵ دانه کور کرده و در رجهای بعدی از هر طرف ۱۵ دانه ۱+۲+۲+۲ دانه کور کنید. قد بافت به ۳۲ سانتی متر که رسید، دانه های باقیمانده را یکباره کور کنید.

آموزش بافت سارافان نوزادی

قسمت پشت: دانه سر اندازید و قسمت دامن را مانند جلو ببافید از این به بعد مانند نقشه بافته، قد بافت به ۲۰ سانتی متر که رسید برای جا دکمه پشت دانه ها را از وسط نصف کرده و از این به بعد دو تکه ببافید. هر تکه را ۹ سانتیمتر بافته، برای گودی یقه پشت، از هر دو کنار وسط ۴+۴+۷ دانه کور کرده و قد بافت به ۳۲ سانتی متر که رسید، دانه های باقیمانده را یکباره کور کنید و طرف دیگر یقه پشت را ببافید.

قسمت چین: برای چین پایین لباس ۱۰۰ دانه از لبه پایین در میل گرفته به این ترتیب دانه های یک زیر یک ژته ۱۰ ،زیر یک ژته مانند دانه های داخل پرانتز تا آخر رج بافته و در هر رج روی بافت در دو طرف ۱۰ دانه یک دانه اضافه کنید تا دانه های وسط به ۱۵ عدد برسد و بعد تمام دانه ها را کور کنید برای چین وسط لباس از خط ،رکن، ۷۸دانه در میل گرفته و مانند چین قبل ببافید برای چین قسمت کمر از خط رکن ۵۶ دانه در میل گرفته و مانند چین قبل ببافید.

آموزش بافت سارافان نوزادی دخترانه با دومیل

آموزش بافت پاپوش نوزادی:

پر طبیعی است که برای یک نوزاد چقدر پاپوش کارایی دارد. علاوه بر زیبایی، از سرما  و برخورد با جسم‌ها نیز جلوگیری می‌کند. برای بافت پاپوشی که در تصویر مشاهده می‌کنید از یک عدد کاموا سفید و یا شیری استفاده کنید و مراحل زیر را انجام دهید.

با کاموا صورتی 51 دانه سر اندازید و 1 رج رکن بافته و در رج بعدی به ترتیب زیر بافتنی را ادامه دهید؛ 25 رکت، 1 ژته، 1 رکن، 1 ژته و 25 رکن. در رج‌های بافت بعدی از جاهایی که دانه اضافه کرده بودید 6 مرتبه 1 دانه اضافه کنید. بعد 3 رج ساده بافته، 1 رج بصورت 2 تا یکی، 1 ژته؛ 3 رج ساده و 10 رج بصورت 20 رکن، 25 زیر، 20 رکن ببافید. بعد از آن، 25 دانه زیر را بصورت 3 تا یکی کور کردن به 5 دانه برسانید. در نهایت 3 رج دانه‌های رکن را رکن و دانه‌های زیر را کور کرده، 20 دانه‌های رکن را 3 رج ساده، 1 رج به صورت 2 تا یکی، 1 ژته و در آخر 3 رج ساده بافته و کور کنید. با همین فرمول ساده می‌توانید این پاپوش ساده را برای نوزاد تازه متولد شده خود ببافید. 

آموزش بافت جوراب نوزادی:

مشابه پاپوش، به طبع جوراب نوزادی هم برای کودک قطعا مفید و کاربردی است. مخصوصا در فصل پاییز و زمستان. فکر کنید در دی ماه قصد داشته باشید با خانواده خود به همراه کودک تازه متولد شده چند ماهه به رستوران بروید و تنها قرار است از خودرو پیاده شوید و در حد چند ثانیه به رستوران بروید. علاوه بر زیبایی، از سرما و برخورد با جسم‌ها نیز جلوگیری می‌کند. برای بافت جورابی که در این مقاله دیدید از یک عدد کاموا سرخابی مشابه سارافان استفاده کنید و مراحل زیر را انجام دهید.

در ابتدا 8 دانه سر اندازید و به صورت رکن ببافید، یکدانه برای کف پا، یک ژته، دو دانه برای کنار پا، ژته، دو دانه برای روی پا، ژته، دو دانه برای کنار پا، ژته، یکدانه برای کف پا ببافید و به همین ترتیب رج‌های روی بافت تا 8 رج، در دو طرف دو دانه‌های کنار پا اضافه کنید تا دانه‌ها به 40 عدد برسد و به این ترتیب ببافید؛ در ادامه 10 دانه رکن برای نصف کف پا، 20 دانه از زیر برای روی پا بافته و 10 دانه رکن برای طرف دیگر کف پا به همین ترتیب بافته. روی پا را از روی نقشه ببافید و 13 رج که بافتید(به اندازه روی پا) بعد هر طرف کف پا را به این ترتیب ببافید و هر 10 دانه رکن کف پا را طوری ببافید که از کنار(دانه‌های روی پا) هر یک رج در میان یک دانه نگه داشته تا سه دانه از وسط کف پا بماند و دوباره به همان ترتیب هر بار یکدانه را بافته تا دوباره به 10 دانه برسید. طرف دیگر کف پا را نیز به همین ترتیب بافته و بعد تمام 40 دانه را 2 سانتی‌متر ساده بافته و بعد 4 سانتی‌متر کشباف دو زیر دو رو ببافید و کور کنید.

آموزش بافت سارافان نوزادی با دو میل زیبا به همین سادگی بود که در این مقاله دیدید. البته اگر در شروع کار بافت باشید عددها و الگو شما را به هراس بیندازد. اما وقتی به طور دقیق بررسی می‌کنید و به بافت پایه مسلط باشید قادر خواهید بود این سارافان به همراه پاپوش و جوراب فانتزی را ببافید.

این آموزش از کتاب بافتنی اشراق 18 انتخاب گردیده است. این کتاب دارای 350 مدل می‌باشد. تمام گلاسه بودن، دارای یک دی وی دی آموزشی، آموزش‌های دقیق و کیفیت بالا از ویژگی‌های مربوط به اشراق 18 است. با کد تخفیف eshragh-magazine که تنها برای کسانی است که این مقاله را خوانده‌اند و تا انتهای صفحه آمده‌اند می‌توانید. این کتاب را با 10 درصد تخفیف ویژه تهیه کنید. 

مجله بافتنی اشراق شماره 18 | آموزش انواع بافت

قیمت اصلی 350,000 تومان بود.قیمت فعلی 175,000 تومان است.

کامل‌ترین کتاب بافتنی که می‌توانید تهیه کنید.

آموزش انواع لباس‌های بچه‌گانه، زنانه، مردانه، شال و کلاه و …

350 مدل بافتنی

این شماره اشراق 20 مدل برای ماشین‌بافت نیز دارد.

تمام گلاسه

 

افزودن به سبد خرید

اگر به پایان مقاله رسیده‌اید و هنوز شروع به بافت نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ترس و اهمال را کنار بگذارید و همین حالا استارت این ست نوزادی که شامل سارافان نوزادی با دو میل و پاپوش و یک جذاب بود را بزنید.

شما بگویید

آیا جزو علاقمندان به بافتنی هستید؟ نظراتان راجع به این سارافان نوزادی با دو میل چیست؟ بهترین کاموایی که می‌توان جایگزین این کاموا کرد به نظر شما چه می‌تواند باشد؟نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *