درباره کاربرد بافت پتو نوزاد بافتنی صحبت کردن اضافه گویی هست! اما بافت پتوی نوزاد تازه متوجه شده، آن هم برای فصل پاییز و زمستان علاوه بر زیبایی بسیار پرکاربرد و مفید خواهد بود! مخصوصا وقتی که قرار باشه با کاموا مخصوص نوزاد، آلیز پون پونلا بافتنی کنید. احتمالا شما که در حال مطالعه این مقاله هستید، در حال آمده شدن برای جشن نوزاد هستید. به شما وعده می‌دهیم بعد از مطالعه این مقاله بهترین بافت پتوی نوزاد بافتنی را ببافید. با بافتنی آسان و راحت روبرو هستید و حتی اگر بافتنی را تازه شروع کرده باشید، با خرید کاموا مناسب و آموزش این مقاله قادر هستید این پتو را ببافید. ما به جزئی ترین شکل به شما آموزش خواهیم داد. مطلع باشید این بافتنی جدید با دو میل خواهد بود.

بافت پتو نوزادی با دو میل

وسایل لازم برای بافت پتوی نوزادی جدید بالش دار:

کاموا فانتزی پون پونلا 6 عدد برای پتو و 2 عدد برای کلاه

میل شماره 6 یا 7

سایز بافته شده این پتو برای نوزاد تازه متولد شده تا 1 سال است.

توجه: پیشنهاد ما استفاده از کاموا آلیز پونپونلا است. این کاموا علاوه بر کیفیت فوق العاده که توسط کمپانی مشهور آلیز تولید گردیده است، نرم و گرم است که تمام این پارامترها برای نوزاد مفید است. ضمن این که این کاموا ضد حساسیت می‌باشد. در صورتی که تمایل داشتید می‌توانید از سایر کامواها برای بافت نیز استفاده کنید. علاوه بر این از میل با کیفیت پونی اصلی نیز پیشنهاد می‌کنیم استفاده کنید. لینک هر دو محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

کاموا آلیز مدل پون پونلا alize ponponella

قیمت اصلی 85,000 تومان بود.قیمت فعلی 63,000 تومان است.
110متر 100گرم
انتخاب گزینه‌ها

میل بافتنی پونی اصلی مدل بلند 25cm | بالاترین کیفیت

85,000 تومان140,000 تومان
برند اصلی تولید شده توسط PONY در هند میل بافتنی 25 سانتی‌متری سبک و خوش دست قیمت در homecrafttextiles سایت: 4دلار
انتخاب گزینه‌ها

شروع آموزش بافت پتو نوزادی با میل:

برای بافتن پتو باید چند مدل ساده زیر را مسلط باشید. در صورتی که به این آموزش‌ها مسلط هستید می‌توانید از این قسمت عبور کنید و مستقیما به بافت پتو کودک بپردازید.

دانه: به حلقه‌های کوچکی گفته می‌شود که پشت سر هم روی میل انداخته می‌شود و قرار می‌گیرد.

رج: بافتن یک ردیف کامل، رج نامیده می‌شود. در بافتنی ما همیشه یک رج رفت و یک رج برگشت داریم.

دانه از زیر: برای بافتن یک دانه از زیر، نخ را باید پشت میل قرار دهیم. میل سمت راست را در دانه میل سمت چپ می‌بریم و از پشت، نخ را از وسط دانه رد می‌کنیم.

دانه از رو: برای بافتن یک دانه از رو، کاموا دقیقا باید روی میل قرار بگیرد. میل سمت راست را از رو وارد دانه میکنیم و از رو کاموا را از وسط دانه رد میکنیم.

حاشیه: در تمامی بافت‌ها به 4 دانه حاشیه در دو سر بافت نیاز خواهیم داشت که به صورت 2 دانه از زیر شروع بافت و 2 دانه از زیر در آخر بافته می‌شوند. از حاشیه بیشتر به دلیل این که لبه کار صاف شود و مدلی که در وسط بافته می‌شود به کناره‌های بافت کشیده نشود استفاده میکنیم.

کور کردن: در پایه هر بافت ما نیاز به بستن دانه‌ها داریم و در شروع دو دانه را با هم یکی می‌کنیم و از زیر می‌بافیم. دانه سمت راست را دوباره به سمت چپ برمیگردانیم و دوباره با دانه بعدی یکی می‌کنیم.

کشباف: به بافت یکی از زیر و یکی از رو کشباف میگویند.

آموزش بافت پتو نوزادی جدید با دو میل

شروع بافت پتو نوزاد :

بخش اول: بافت مثلث 1

با کاموا فانتزی پون پونلا ۴۰ دانه سر اندازید و شروع به ساده بافی کنید. در رج بعدی ۳۹ دانه ببافید و ۱ دانه در سمت چپ نبافته بگذارید. رج بعد ۳۸ دانه بافته و ۱ دانه در سمت راست نبافته بگذارید و به همین ترتیب ادامه دهید تا ۲ دانه باقی بماند. بعد از آن این بار برعکس عمل کنید. یعنی هر رج در سمت راست و چپ، ۱ دانه‌های نبافته را هم ببافید؛ تا دوباره به ۴۰ دانه برسد و دانه‌ها را نیز در میل نگه دارید. به همین ترتیب که گفته شد، 4 مثلث ببافید.

 

بخش دوم: بافت مثلث 2(مثلث 5 یا تکه زیر پتو)

برای بافت تکه زیر پتو، در ابتدا ۴۰ دانه سر انداخته و چهار رج کشباف بصورت یک زیر یک رو ببافید و مانند مثلث های قبل بافت را ادامه دهید. با این تفاوت که دوباره به ۴۰ دانه که رسید، بافت را بدون کم و زیاد کردن ۳۰ سانتی متر بافته (به اندازه عرض ۴۰ دانه و یا یک مربع شود) و بعد دوباره از دو طرف مثل قبل کم کنید تا دانه ها تمام شود. با توجه به الگو به تکه پشت ۲ مثلث پا و ۲ مثلث آستین بدوزید. 

بافت پتو نوزادی

هر دو مثلث روی پتو را باید جدا ببافید و ۴ دانه از هر طرف با توجه به عکس کشباف بافته و در کنار دانه های کشباف ۲ تا یکی کنید و در وسط دو مثلث هم دو بار ۲ تا یکی کنید. به بافت ادامه داده تا ۸ دانه باقی بماند و ۸ دانه را کور کنید طرف دیگر را نیز به همین ترتیب ببافید و یک جا دکمه در طرف راست باز کنید.

بافت پتو نوزاد

بخش سوم: بالش هلال

۳ دانه سراندازید و شروع به ساده بافی کنید. در هر رج برگشت از هر دو طرف ۱ دانه اضافه کنید تا تعداد دانه ها به ۳۱ دانه برسد. بعد از آن، ۲۷ دانه از ۳۰ دانه را بافته ۳ دانه را نبافته بر میگردید. در رج بعدی ۶ دانه نبافته و به همین ترتیب در هر رج ۳ دانه به دانه های نبافته اضافه کنید به صورت ۳ ۶، ۹، ۱۲، ...) تا همه دانه ها به اتمام برسد. بعد، همه دانه ها را ۱ رج ساده بافته و سپس همین کار را ۲ بار دیگر هم تکرار کنید و برش درست کنید. ۳۰ دانه را ۲۵ رج ساده بافته و برای نصف دیگر نیز به همین ترتیب به صورت قرینه ۳ برش درست کرده، در برش آخر در هر رج برگشت ۱ دانه کور کنید تا ۳ دانه باقی بماند. ۳ دانه را کور کرده، هر دو طرف را دوخته و داخل آن را با الیاف پر کنید.

بافت پتو نوزادی با آلیز پون پونلا

بافت این پتو زیبا به همین سادگی بود که در این مقاله دیدید. البته اگر در شروع کار بافت باشید عددها و الگو شما را به هراس بیندازد. اما وقتی به طور دقیق بررسی می‌کنید و به بافت پایه مسلط باشید قادر خواهید بود این پتو فانتزی را ببافید.

این آموزش از کتاب بافتنی اشراق 18 انتخاب گردیده است. این کتاب دارای 350 مدل می‌باشد. تمام گلاسه بودن، دارای یک دی وی دی آموزشی، آموزش‌های دقیق و کیفیت بالا از ویژگی‌های مربوط به اشراق 18 است. با کد تخفیف eshragh-magazine که تنها برای کسانی است که این مقاله را خوانده‌اند و تا انتهای صفحه آمده‌اند می‌توانید. این کتاب را با 10 درصد تخفیف ویژه تهیه کنید. 

مجله بافتنی اشراق شماره 18 | آموزش انواع بافت

قیمت اصلی 350,000 تومان بود.قیمت فعلی 175,000 تومان است.

کامل‌ترین کتاب بافتنی که می‌توانید تهیه کنید.

آموزش انواع لباس‌های بچه‌گانه، زنانه، مردانه، شال و کلاه و …

350 مدل بافتنی

این شماره اشراق 20 مدل برای ماشین‌بافت نیز دارد.

تمام گلاسه

 

افزودن به سبد خرید

اگر به پایان مقاله رسیده‌اید و هنوز شروع به بافت نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ترس و اهمال را کنار بگذارید و همین حالا استارت بافت پتوی نوزادی جدید و جذاب را بزنید.

شما بگویید

آیا جزو علاقمندان به بافتنی هستید؟ نظراتان راجع به این پتو بافتنی نوزادی با دو میل چیست؟ بهترین کاموایی که می‌توان جایگزین این کاموا کرد به نظر شما چه می‌تواند باشد؟نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *