6 دقیقه

بافتنی با میل و قلاب تمام شد و بافت انگشتی را در دستور کار خود قرار دهید! شاید این بهترین توصیفی باشد که برای پافی بافی بتوانیم داشته باشیم. نسل جدید از کاموا با بافت انگشت. احتمالا اکثر شما عزیزان که در حال مطالعه این مقاله هستید، این مدل را با نام کاموا آلیز پافی شناخته‌اید. برند مشهور کاموا آلیز با تولید پافی نشان داد نه‌تنها نمی‌خواهد گوی رقابت را به دو رقیب سنتی خود یعنی ناکو و کارتوپو ببازد؛ بلکه با تولید این کاموا زیبا، نسل جدیدی از تولیدات خود را به بازار ارائه کرد و توانست مخاطبین جدید زیادی را به خود اضافه کند. کاموایی که معمولا متراژ بالایی ندارد و از حلقه‌های تو در تو تشکیل شده است. اما بافت پافی دیگر با میل نیست و برای آن باید از انگشتان خود استفاده کنید و به همین دلیل قبل باید آموزش پافی را بیاموزید. در این مقاله علاوه بر آموزش کاموا پافی، انواع پافی و همچنین برندهایی که این مدل را تولید‌کرده‌اند را ذکر کرده‌ایم.

مدل پافی رقیب ندارد؛ اما قبل از وجود پافی، کاموا مخملی به عنوان پتو و بافت نوزادی استفاده می‌شد. در این بین کاموا مخمل آلیز بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد. جهت خرید کاموا پافی و انواع مدل کاموا می‌توانید به فروشگاه بافتنی دیجی‌بافت مراجعه کنید.

کاموا پافی چیست؟ بافت انگشتی چیست؟

سرگرم کننده، لذت بخش، آسان، زیبایی؛ این‌ها را می‌شود به کاموا پافی نسبت داد. کاموایی جذاب که نیازی به هیچ میل و قلابی ندارد و با انگشتان خود می‌توانید شروع به بافت کنید. پافی به کامواهایی گفته می‌شود که دارای حلقه‌های تو در تو در طول نخ هستند و با وصل کردن آن‌ها و رد کردن از یکدیگر بافتی زیبا را رقم می‌زنند. ویژگی اصلی پافی این است که نیازی به یادگیری مرسوم بافتنی با میل و قلاب ندارید و در صورتی که هیچ دانشی از بافتنی هم نداشته باشید می‌توانید بافتنی کنید. بافت انگشتی نام دیگری است که به این مدل گفته می‌شود چرا که فقط با انگشتان دستان بافته خواهد شد. توجه کنید که برای بافتن این پافی درست است که نیاز به دانش اصلی بافتنی یعنی بافت با میل و قلاب نیست، اما آموزش پافی با انگشت کمی متفاوت است و باید مختصری اطلاعات بدست آورید؛ لذا این مقاله را تا انتها بخوانید تا پافی بافی را بیاموزید.


در ادامه بخوانید: راهنمای تخصصی کاموا؛ در این مقاله با انواع کاموا آشنا خواهید شد.


انواع مارک کاموا پافی

کاموا پافی علاوه بر این که توسط برندهای ایرانی و خارجی تولید شده است، دارای سایز‌های مختلفی نیز می‌باشد. از حلقه‌هایی با سایز کوچک تا بزرگ که هر کدام یک نوع بافت را برای ما به ارمغان می‌آورد. اما مشهورترین برند پافی که ابداع کننده این نوع مدل نیز می‌باشد، برند آلیز است. امروزه کاموا آلیز پافی در نوع‌های مختلف در بازار جهان وجود دارد. پافی معمولی، پافی مور، پافی فاین، پافی فاین امبره باتیک و پافی کالر از تولیدات این برند خوشنام حوزه کاموا است. ما در این مقاله آموزش بافت پافی تک رشته یا همان بافت آلیز پافی معمولی را به طور دقیق برای شما در نظر گرفته‌ایم. پیشنهاد ما نیز خرید کاموا آلیز پافی تک رشته و پافی کالر است؛ چرا که بافت آن ساده و زیباتر از سایر موارد می‌باشد.
در تصویر زیر می‌توانید مقایسه انواع کاموا پافی آلیز را ملاحظه کنید.

کاموا آلیز مور از دو رشته تشکیل شده است. نکته مهم در این نوع امکان درج الگو در بافت است. اما توجه کنید که بافت این نوع کاموا نیاز به آموزش بیشتر دارد و کمی مشکل است.

نوع دیگر پافی، مدل فایل و مدل معمولی است که تفاوت آن‌ها در متراژ و سایز حلقه‌ها است. در تصاویر زیر این موضوع کامل مشخص است.

آلیز فاین از حلقه‌های کوچکتری تشکیل شده است.

آلیز
بافت آلیز پافی در مدل‌های مختلف

آموزش و طرز بافت کاموا پافی | بافت آلیز پافی

قبل از مطالعه ادامه مقاله «آموزش پافی»، ویدیو زیر را ببینید تا دید بهتری برای بافت پافی داشته باشید.

پیشنهاد ویژه: جهت خرید کاموا آلیز پافی اصلی به سایت دیجی بافت، رسانه و فروشگاه تخصصی بافتنی در ایران مراجعه کنید.

پافی از حلقه‌های تو در تو تشکیل شده است. دقیقا مانند حلقه‌هایی که با میل درست می‌کردیم، اما در این مدل کاموا حلقه‌ها از قبل ساخته شده است. (به همین دلیل معروف به بافت انگشتی شده است)
در اولین گام کاموا را باز می‌کنیم. در نظر داشته باشید که کاموا دارای یک پیچ است که نباید حین بافت از آن چشم پوشی کنیم و حتما باید آن را باز کنیم. عرض کار را در روی یک میز یا فرش در نظر میگیریم تا ابعاد کار را مشخص کنیم.

اولین دور بافت حلقه سازی است، مانند سرانداختنی که در بافت‌های معمولی انجام می‌دهیم. حلقه اول را از حلقه دوم در می‌آوریم و حلقه بعدی را از حلقه‌ای که درست شده است بیرون می‌آوریم. خواهید دید که یک زنجیره درست می‌شود(توجه کنید که آخرین حلقه را نگه می‌داریم) که برای هر بافت نیاز داریم از این حلقه استفاده کنیم. لذا خیلی مهم است که این مرحله را با حوصله و با دقت انجام دهیم. ممکن است در حین بافتن، کاموا پافی ما پیچ بخورد، که باید آن را باز کنیم. در گام بعدی، بعد از این که زنجیره را ساختیم به حلقه آخر می‌رویم، یکی یکی از زنجیره حلقه‌ها را در‌ می‌آوریم. این همان رج دوم در بافت‌های معمولی است؛ به نوعی این کار همان دانه‌گیری در بافت‌های ساده می‌باشد. دو مرحله بالا شروع بافت است که باید برای هر بافتی که می‌خواهیم با پافی داشته باشیم انجام دهیم؛ بعد از رج اول و دوم به مرحله سوم میرویم. در این‌ جا باید مشخص کنیم چه نوع بافتی می‌خواهیم داشته باشیم. در پافی انواع بافت را مشابه دو میل می‌توانیم انجام دهیم. از کشباف، حصیری، بره‌ای و سایر مدل‌ها.

یکی از مدل‌های مرسوم برای بافت پافی، همان بافت زیر مشهور است. به این ترتیب که دانه اول را مثل بافت دو میل رها می‌کنیم، یعنی وقتی می‌خواهیم بافت را شروع کنیم از دانه اول استفاده نمی‌کنیم و از حلقه بعدی شروع می‌کنیم. حلقه‌ای که در پشت قرار دارد را از حلقه جلویی رد می‌کنیم. دقت کنید که نظم کار حتما رعایت شود. در تمام طول کار زیربافت انجام می‌دهیم و بافت رو نداریم. با انجام این مراحل به سادگی و در کمترین زمان ممکن بافت پافی ما آماده می‌شود. در انتها در نظر داشته باشید این آموزش تنها برای بافت آلیز پافی نیست، بلکه اکثر کامواهای تولید شده پافی نیز از همین آموزش تابعیت می‌کنند.

چه بافت‌هایی میتوانم با پافی انجام دهم؟

از کاموا پافی در بافت‌های مختلفی مثل پتو، شال و کلاه، کوسن، روتختی، حوله، لباس کودک و … را می‌توان استفاده کرد. کافی است که آموزش بافت پافی را آموخته باشیم تا بتوانید انواع مدل‌ها را با ببافید.

سوالات متداول درباره پافی بافی

-تفاوت پافی معمولی با پافی کالر در چیست؟

مدل آلیز پافی کالر، برای ررنگ‌های اسپرت است و تفاوتی میان آن نیست.

-برای پافی بافی 1* 1 چه تعداد کاموا نیاز است؟

اگر از کاموا آلیز پافی معمولی استفاده می‌کنید، تعداد حدودی 6 تا 8 کلاف برای بافت پتو 1*1 لازم است.

-کدام مدل کاموا پافی را انتخاب کنم؟

پیشنهاد دیجی‌بافت، به عنوان فروشگاه و رسانه تخصصی بافتنی در ایران این است که تنها از برند آلیز برای خرید پافی استفاده کنید. همچنین از بین محصولات آلیز پافی به مدل معمولی آن که مشهور به همان آلیز پافی است بسنده کنید؛ چرا که علاوه بر زیبایی نسب به پافی فاین، بسیار ساده‌تر نسبت به پافی مور بافته می‌شود.

جمع بندی کاموا پافی بافی

نیاز نیست که حتما بافتنی با میل را گذرانده باشید تا بافتنی با پافی انجام دهید. همانطور که در این مقاله آموزش داده شد به راحتی و با انگشتانتان قادر خواهید بود تا بافتنی کنید. شاید مهم‌ترین مورد برای بافت پافی بافی انتخاب کاموا است. با توجه به انواع پافی که در بازار وجود دارد، مهم است که کدام را انتخاب می‌کنید. پیشنهاد ما در پایان مقاله برای خرید کاموا پافی، نوع معمولی از برند آلیز است.

شما بگویید

بافتنی با پافی را تجربه کرده‌اید؟ از کدام مدل پافی استفاده کرده‌اید؟ بافتنی با میل و قلاب را ترجیح می‌دهید یا انگشتانتان؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

تمامی محصولات کاموا آلیز را از فروشگاه بافتنی دیجی‌بافت می‌توانید تهیه کنید.برند کاموا آلیز برند کاموا آلیز

2 دیدگاه در “آموزش بافت کاموا پافی | آموزش بافت انگشتی با پافی بافی

  1. حدیث گفت:

    من شال پافی میبافم البته از نوع دولایه اش بعد لول میشه
    چیکارش کنم لول نشه؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام خانم حدیث وقت بخیر
      شما باید گوشه‌های کار رو کشباف ببافید
      و وسط کار رو ساده بافی
      تا لول نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *